Tuesday, 18 February 2014

6 cara menghilangkan perut BUNCIT.

1. Makanan kaya protein dan rendah lemak



  • Memperbanyakkan pengambilan protein dan kurangkan makanan yang berlemak. Untuk itu, Anda harus mengamalkan diet TINGGI PROTEIN seperti seperti ayam dan kekacang. 



2. Minum banyak air

  • 70% dari tubuh manusia adalah air. Proses metabolisme dapat terjadi karena adanya air dalam tubuh. Maka, perbanyak minum air setiap hari, minimal 8 gelas. Metabolisme yang lancar dapat mengurangi lemak di perut.

3. Makanan kaya serat

  • Serat merupakan salah satu unsur yang penting dalam diet sihat. Fungsi utama serat adalah membersihkan sistem jaringan tubuh, mendorong gerakan usus, dan mendetoksifikasi tubuh. Faktanya, dengan mengonsumsi serat, Anda dapat membakar lebih banyak kalori tubuh. Maka, perut tidak lagi buncit.



4. Hindari pengambilan alkohol



  • Pengambilan alkohol dapat mengganggu kadar gula darah dalam tubuh. Sebaliknya, minum jus buah jauh lebih sihat kerana kaya dengan serat semulajadi.


5. Makanan berlemak padat

  • Makanan berlemak padat mengandungi banyak asam lemak esensial dan nutrisi penting yang diperlukan oleh tubuh. Yang terpenting adalah makanan tersebut rendah kalori.

6. Latihan/senaman kardio

  • Semua jenis latihan kardio dapat mendorong peningkatan konsumsi oksigen, yang pada akhirnya menghilangkan lemak di tubuh. Dengan senaman kardio, kita boleh membakar kalori dan seterusnya menonjolkan otot-otot pada badan kita dan sekaligus perut kita akan kempis. 


Segala pertanyaan dan sekiranya ingin berkongsi pengalaman, feel free to contact me :

Haryati Kamis (SID : 913425)
FB : Atie Kamis
Page : Nutri Healthy
HP : 011-28839331
Categories:

0 comments:

Post a Comment