Saturday 15 February 2014

Multivitamin tertua dunia - Vita Lea Shaklee

Vitalea - Multivitamin Pertama Dunia




Ianya dikatakan killer product of Shaklee kerana ianya adalah multivitamin beserta iron sangat penting utk pembentukan darah dan sel. 2 biji vitalea bersamaan dengan 40 jenis lauk. Vitalea banyak membantu mencantikkan kulit wajah, kuku yang licin, rambut yang kuat dari segi akarnya, membantu mencegah penyakit tiroid@ beguk(penyakit tiroid ini terjadi kebiasaannya kerana kekurangan iodin dan ini terdapat di dalam vitalea kita), supplement penting untuk diet atau slim yang mana walau kita kurang makan namun pengambilan vitalea ni banyak membantu memberi badan rasa bertenaga, tidak lesu dan menjadikan kulit yang sentiasa tegang.

Vita lea ialah multivitamin & mineral yang pertama dicipta dan tertua di dunia. Bayangkan vita lea sudah berada di dunia sejak 55 tahun yang lalu!! Lebih kurang baya mak - mak kita vita lea ni.. Sangat lama dan sangat dipercayai kerana kesannya yang memang pasti dan mengkagumkan.


Anda boleh makan 40 jenis lauk dalam satu - satu masa? Ianya memang mustahil kan? Untuk dapat hasil seolah - seolah kita mendapat zat dan nutrisi daripada 40 jenis lauk ialah dengan mengambil 2 biji vita lea. Ya, 2 biji vitalea bersamaan dengan 40 jenis lauk!! Hebat!!!

Yang paling best mengenai vita lea ni, terdapat ujian klinikal yang membuktikan dengan pengambilan Vita Lea selama setahun boleh kurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 65% tuhhh. So , nak xnk .. Suka xsuke.. Memang wajib telan vita lea ni hari - hari!! 

Antara manfaat utama vita lea ialah :

* penambahan tenaga segera - pemberi tenaga , kecergasan tubuh dan kekuatan mental, sekaligus membantu sistem memori dan fokus dalam aspek pembelajaran mahupun kerja seharian. 
* pelengkap nutrisi - kekurangan pelbagai vitamin dan mineral penting akibat amalan diet yang tidak seimbang terutama mereka yang mengamalkan sayuran (vegetarian) dan anemia.
* keupayaan sistem produktif
* metabolisme
* elemen penting pada sel tubuh
* melindungi organ

Credit : Mama Jiha @ Cikreramacantik

FB : Atie Kamis
FB Page : Nutri Healthy
SID 913425
011-28839331
Categories:

0 comments:

Post a Comment